onsdag 1 december 2010

Samtalet

Här är det, samtalet som jag har tjafsat om. Och samtalet, ja det var inte så häftigt.


 


Händelseförloppet var följande:


 


- jag får en lönelapp från staden Jakobstad. Jag förstår noll, förutom raden där det står att det kommer att utbetalas noll euro åt mig för mina vikarietimmar. Första reaktionen var typ i stil med detta: ??????


- jag ringer till den ansvariga damen inom kommunen, hennes kollega svarar men säger inget namn.


- jag frågar: ??????. Redan i detta skede skulle jag ha bordat förstå av mig själv att damen i fråga var fel dam. Damen jag försöker nå är ledig.


- jag frågar: när kommer hon tillbaka?


- damen snäser: imorgon. Då jobbar hon en normal arbetsdag.


- jag: vilket betyder?


- damen: NORMALT arbetar man mellan 8 och 16. DET är en NORMAL arbetsdag!


- jag: tack för att du var så hjälpsam. (muttrar att hon kan se sig där bak.) önskar henne sedan en god jul och slänger på luren.


 


Tack. Det är hemskt roligt att ringa och fråga, i mild och vänlig anda, var mina pengar är och man får en utskällning över att en "NORMAL arbetsdag" varar från 8 till 16.


Men what can you say, alla guds kreationer kan ju inte vara fulländade.


 


Har förresten julpysslat röven av mig ikväll. Har paketerat in alla klappar och frimärkt alla hemlagade kort. Jag är duktig!


 


Puss me.


/anni

Inga kommentarer: