måndag 20 december 2010

Krävande hem och krävande kreativitet

Jag förstår inte hur städandet av vårt hem kan vara så tidskrävande, ändlöst och otroligt ofta återkommande. Hur jag än städar och städar så får jag göra om det senast två dagar senare. Jag är ju inte direkt någon hausfrau, men detta stöket är ju löjligt. Jag borde skaffa mig en personlig assistent som håller koll på mig och slår mig på händerna varje gång jag sätter ner någonting på fel plats.


 


Kreativiteten tycker inte om slappande (eller ehm, städande menar jag) heller. Började nyss hitta på nya program till lätt motionen som inte startar före januari. Och inte bara ett program, utan två. Har redan hittat på en hiphopdans och en balkandans. Håller på som bäst med en magdanskoreografi. Om jag ändå vore smart nog att satsa kreativiteten på kanden istället, men ack nej.


 


/Anneli

Inga kommentarer: