måndag 27 december 2010

Jakten på det nya hemmet

Nu, när jag slutligen har gett upp flyttandet och försöker göra det bästa av situationen dyker det upp en massa intressanta möjligheter. Samtidigt börjar jag fundera, är det värt det?


Jag hinner inte arbeta så pass mycket att min inkomst skulle vara nära "högre", eller ens "medel". En flytt till dyrare hyra skulle innebära att i princip alla mina pengar går till den nya lägenhetens hyra. Samtidigt sitter jag och fantiserar om en ny, fin, rymligare lägenhet och ett nytt inredningsobjekt.


Jag kan bara konstatera att jag lider av ett massivt i-landsproblem. Ibland funderar faktiskt till och med jag om jag är helt seriös.


 


Summan av kardemumman: Vi ska på visning idag och hyran är för dyr.


Borde kanske ringa och terrorisera en annan stackars hyresvärd istället. För dit vill jag. Och jag är yngst, så jag är van att få som jag vill.


 


(Det märks att jag går i peffan, jag kan dra ut på all text i evighet. sori!)


 


Ska nu bete mig enormt vuxet, läsa Vasabladet med en kopp kaffe i handen, samtidigt som jag sakta vaknar till liv.


 


Puss me!


/Anneli

Inga kommentarer: