fredag 10 december 2010

Och stinkbomben

Jag shoppade sambons julklappar under strikt tidsbudget idag. "Bli klar före jag kommer till fruktavdelningen vid Cittari". Nemas problemas (står jag och säger), jag har allt under kontroll..


Tills jag ställer mig i kassakön i hemliga butiken nr 1. Finns det någonting värre än då du har famnen full av grejer, ska betala, svettas i en tjock vinterjacka och någon framför dig i kön letar frenetiskt efter klubbkortet? "Jamen jag skulle nog säga att jag har det här..nånstans".


 


Trodde att mina aggressionsnerver skulle släppa. Stod och gav skitiga blickar åt kärringen så att det blixtrade om det.


 


Sedan när jag kommer in i hemliga butiken nr 2 så händer exakt samma sak. Och jag lyckas dessutom spreja lite karalukt på mig. Så nu luktar jag redig karl.


Men hej, det är kul att julhandla! Bara man får vara i en butik där folk förstår att flytta på sig.


 


Nu skall jag göra lite skolarbeten. Inbillar jag mig iaf.


 


Puss me!


/Anneli

Inga kommentarer: