måndag 13 december 2010

Dagens on och dagens off.

Dagens on var definitivt nivån på aktiviteter här på skolhusgatan. Har fått gjort flera skoluppgifter idag och ser fram emot två dagar skola, en tent och ett inlämningsarbete före denna dam tar julpaus. Tar sedan och packar sitt pick&pack för att med långa steg gå till Tritonia och sätta igång med teoriletning till kanden.


Har också inlett min vecka med godisstrejk. Måste livnära mig på mandariner resten av tiden till jul. Det verkar kanske futtigt, men det är en hejdundrande bedrift för mig om jag klarar det. Nä men hej, mandariner e gott! Om någon ser mig i skolan så kommer jag att tvångsmässigt upprepa den meningen ända tills slutmålet är nått.


 


 


Dagens off går till tentläsningen som inte bidde till någonting. Får ta kampen med spss imorgon istället. Kastar samtidigt avundsjuka blickar på Lotta. Kul för henne att hon klarade tenten. På rekordsnabb tid dessutom. Gläds med henne om jag klarar den imorgon, inte en sekund före. (okej, lite. men bara för att hon e så goosi.)


Lotta vs. SPSS, 1-0.



Ska krypa ner i sängen nu. Så att huvudet är på skarpen imorgon på tenten. Ingen blir bättre på signifikansnivåer, chi-tvåtest, korrelationer eller oberoende t-test med sömnbrist i bagaget.


 


Puss me!


/Anneli


 

1 kommentar:

Lotta sa...

Bra korrigering där på slutet ;)