onsdag 16 mars 2011

Sommarjobb

Idag fick jag mejl om att jag har blivit utvald till en sommarjobbsplats på UPM i Jakobstad. Nice, nice, nice.



Det som är lite lustigt att det blir fler och fler papper att fylla i varje år, och i år ska jag fylla i en arbetshälsovårdsblankett redan nu (görs normalt på plats). En av frågorna var när min senaste menstruationscykel har börjat. Jag kan inte riktigt förstå vad det har för relevans i sammanhanget. Kanske medarbetarna vill veta så att de kan hålla sig undan när det är "den tiden på månaden"? Känns lite som könsdiskriminering, men antagligen är jag bara överkänslig. Dessutom vet jag inte från när man börjar räkna.

Jag är en urusel kvinna, vet ingenting om mens, barn, matlagning eller feminism. Men konstigt nog har jag klarat mig hittills ändå. Jag räknar med att folk och diverse lektyr upplyser mig sedan när det är dags för tillökning.

Ska börja fylla i hur många portioner alkohol jag normalt dricker nu då. Och om jag har övriga besvär.

Puss me!

/Anneli

Inga kommentarer: