torsdag 31 mars 2011

Årets mest planerade lektion



Jag satt igår från halv 10 till halv 12 på kvällen och gjorde lektionsplaner, arbetsblad och uppgiftskort. Plus att jag gjorde en gul pil där alla barns namn ska stå, och jag ska snart bege mig till Övis för att göra resten av en modellplansch som jag ska använda mig av. Man kan bara konstatera att "klipp och klistra-klubben" -uttrycket inte är helt taget från luften. Men det är min sista lektion. Och blir den inte bra så packar jag kappsäcken och byter bana. Måste prova kraften bakom det positiva tänkandet:  "Jag ska banne mig hålla en bra lektion idag!", kanske det hjälper, kanske inte.

På tal om klipp-och-klistra, ni skulle se mig då jag klipper. Det finns inte ett klippt streck som har blivit rakt sedan dagen jag gjorde sax-debut. Skulle inte ens bli rakt under pistolhot. Den där gula pilen är en skam på torra land om man tar en närmare titt på den.

Jag tänker nu gå med lätta steg till Övis och moonwalka in genom dörren, för det känns så bra! Tänker dricka en kopp segerkaffe sedan när jag har klarat mig undan den här lektionen.

Puss me!
/Anneli

Inga kommentarer: