fredag 18 mars 2011

Jag har mycket att berätta för ingenting

Tystnad har rådit här eftersom att jag tog en snabbvisit till hemstaden för att vikariera i min favoritklass.

Jag kom hem med 7 konstnärliga verk av barnen och nästan med en tjej som inte ville släppa min arm när jag skulle hem. Någonting måste jag ju göra rätt, skulle man kunna tycka, om barnen är villiga att komma och flytta med oss bara för att få se vårt marsvin. Fina teckningar fick jag alltså.



Bussresan till Jakobstad (vakio-turen!) är med det mest tråkiga, jobbiga och slöa som finns och som tur var damp ( den väcker säkert grannarna när den kommer, väger ca 50 kg) den här ned i postlådan igår och räddade min färd:



Jag har också börjat packa inför flytten. 3 halva bananlådor har jag packat. Än så länge går det helt ok, men ni kan ju fråga igen om 2 veckor. Då är jag säkert av den åsikten att packning är det värsta som finns och att jag inte vill höra talas om någon form av packning igen! Förresten, vem har fyllt våra skåp med grejor som inte är direkt livsnödvändiga (om man ska underdriva)? Det var i alla fall inte jag!



Sedan satte jag mamma på uppdrag då hon var till Ikea. "Köp det fulaste tyget de har, för just det ska jag ha som köksgardin". Hon kom hem med exakt rätt tyg. Konstigt nog hade hon köpt sytråd också, som att hon på något sätt hade trott att JAG kommer att sy mina gardiner. Hah!



Bilarna fick vi på köpet.

Sådär annars då? Nu tänker jag stupa ner i soffan och slötitta på Mtv3 Fakta tills sambon kommer hem. Har förresten knappt sett av sambon på hela veckan, så det ska bli spännande att se om jag känner igen honom längre.

Puss me!

/Anneli

Inga kommentarer: