torsdag 30 september 2010

Snålvattnet rinner




Om jag inte får min utlovade glass snart så börjar jag äta mitt läppbalsam. Det luktar vanilj-/chokladglass. Dreglet rinner lite grann bara jag tänker på det.

Fick otroligt dåliga nyheter idag. Akillessenan är trasig och det leder till att jag också blir trasig. Som tur ringde Amra och gav mig ett peptalk, blev på mycket bättre humör efter samtalet! Väldigt bra med vänner som orkar höra på mitt gnällande.
Men jag måste säga att jag inte är helt nöjd med dagen. Huvudet vill så mycket men kroppen säger stopp. Får se hur det går med foten och hur länge jag hamnar på sjukledigt. Sen tar jag mer ställning till min situation.

Är annars otroligt sugen på ett par kängor, men är inte säker på om jag borde köpa dem eller inte. Kan räkna de dagar som jag har kunnat ha något annat än jumppakläder på mig i skolan på en hand. Borde köpa nya länkskor också, men det är så tråkigt att alltid bara handla träningskläder! Lite snygga kläder i garderoben är som balsam för själen. Hittade en hel del godbitar i Vero Moda senast jag var och spionerade dit, borde kanske dra fram mitt gamla trogna electron-kort och shoppa bort lite surt förtjänade pengar..tröstshopping är alltid en lösning på många problem.

Ska vänta lite på glassen ännu. Om den inte dyker upp snart tar jag fram skeden och börjar sleva in läppbalsam.

Puss me!
/anni

Inga kommentarer: