tisdag 31 augusti 2010

.TIsdag.31.8.

Sista augusti, två ord som gör att det dyker upp en miljon poesitankar i mitt huvud. Synd att jag inte är poetisk.

Anyway, hösten är minsann här; rönnbären lyser röda, det är mörkt som i en säck på kvällarna, man får ha vantar på sig då man cyklar och bla bla.
Jag har två pointer med detta. Den första är:
Jag kan nu officiellt kruxa av "att få en kallsup av regn" på min to-do-before-I-die-lista. Det började regna lite då jag cyklade hem från träningarna, och den uppfriskande cykelturen avslutades med spöregn. En positiv sak med det är att jag lärde mig att man bör hålla ögonen öppna då man cyklar, tänkte stupa på näsan (och blev förmodligen steril) då jag blundandes cyklade ner för en trottoarkant.
Note to self: ta alltid med simglasögon. Vart du än går.

Point två:
är att skolan börjar på torsdag. Ny skolväska och kalender är införskaffade, pennan är vässad, törsten efter lonkero är stor och längtan efter att få kasta armarna runt alla och ge dem en bamsekram är ännu större. Kandidatavhandling, biämne, grupparbeten, redskapsjumppa och portfolior - bring them on! Anneli har pistolerna laddade och är redo för att skolhelvetet ska börja igen.

Var i valet och kvalet i frågan om Ollis är on eller off ikväll, men moder natur gjorde valet enkelt för mig. Jag styltar inte iväg i högklackat i spöregn. Blir väl att städa då.
Ska städa klädskåpet, ut med allt gammalt och (så långt pengarna räcker) in med nytt!

Btw. Skojade bara när jag sade att skoluppgifterna kan börja komma haglandes, de får gärna hålla sig borta. För evigt. Har ingen lust att skriva uppgifter.

Btw 2. Streetjazz är denna veckas roligaste dansstil. Jeppjepp!

Puss me.
/Anni

Inga kommentarer: