onsdag 4 augusti 2010

.Onsdag.4.8.

Vilken tur att jag inte är gravid!
"Det är den enda meningen som snurrar i mitt huvud just nu. Allt verkar kretsa kring bebisar, hus eller bröllop och jag blir stressad av sånt. Jag tänker vara fabulous och resa till Bali, ha Chanelbikini och smutta på en vacker drink. Inga babyspytt, inga takstolar och definitivt inga brudklänningsunderkjolar!
Jag tänker leva mitt liv med en massa vackra saker och ha pengar där jag kan se dem, i garderoben. Jag tänker inte leva i en värld där det regnar när jag ska ha mina mockaskor, där det blåser när jag ska kjol och där avgaserna utrotar doften från Tigiprodukterna. "

Synd att jag lever i verkligheten och inte i min fantasivärld. I den verkliga världen har jag ingen Chanelbikini, jag har bara en massa billiga kläder, halvrostiga skor och kluvna hårtoppar. Livet är hårt.

Men kameran funkar som den ska. Problemet med fantasin om mig som proffsfotograf är att jag inte kan använda den som den förtjänar. Snart, snart har jag tid att läsa manualen. Jag lovar. Riktigt snart..

Sträckte akillessenan med ett brak igår, vilket kanske betyder slutet för drömmen om de högklackade Bianco-skorna på sommararbetarnas fest nästa tisdag. Kan jag inte ha dem så är jag barfota. Pungt.
Blir dessutom himla understimulerad och hoppig då jag inte kan träna. Vilken tur att det finns något som kallas tupplurer, de kan jag fördriva tiden med. A lot.

Letar också inofficiellt efter en ny lägenhet. Då jag besökte Lottas & Mats lägenhet i lördags kom jag på att då nån annan (de hade möblerat så fint, så de får vara ifred) hittar en skitsnygg lägenhet så ska jag ha den. Sorry guys, men när jag vill ha så ska jag ha. Sillä siisti.

Puss me!
/anni

Inga kommentarer: