söndag 27 februari 2011

Varför är de lediga dagarna alltid kortast?

Denna dag började hemskt effektivt. Jag vaknade klockan 7 efter en natt på soffan (helt frivilligt, inget gruff låg bakom!) och sov vidare till klockan 11. Därefter begav jag mig med min goda vän Heidi på body pump. Än så länge går det alltså bra.

När jag kommer hem, lägger jag mig ner på soffan och kollar två avsnitt av Desperate Housewives och somnar. Jeez, när ska jag lära mig? Aldrig, aldrig, aldrig lägga sig på soffan om man har mycket kvar att uträtta! Så nu sitter jag här, bitter och inåtvänd, och gör skolarbeten. Skulle vara skönt att inte vara tvungen att göra det varje söndagkväll bara för att man har varit för lat på söndag-dag.

Såg förresten att Andrea hade varit och shoppat Marc by Marc Jacobs. Jag är grön av avund. Jag använde mina sista pengar till att köpa nya dansskor, det fanns ETT par på hela vida internet som var rätt storlek och rätt färg. (Sluta köp mina skor!!)

Nåja. Ska väl ta mig en titt på mina intervjufrågor till kandin och fortsätta fundera om min sambo har gått upp i rök. Han for till gymmet för två komma fem timmar sedan och har inte setts till sen dess. Har någon sett honom? Efterlyses!

Inga kommentarer: