söndag 20 februari 2011

Dagens mest effektiva

Idag kan man nog prata om "chilldag". Jag har inte fått någonting uträttat, inte botat aids eller skapat världsfred. Istället har jag fått hemgjorda köttbullar, plättar och sett på filmerna Tangled och Love and other drugs. Helt okej var de faktiskt.

Och jag har faktiskt en ursäkt till detta slappande. Jag besökte motionärernas och reflexvästarnas förtrollade land (Kronoby) igår och det fanns två katter under samma tak som jag. Jag är jätteallergisk mot katter och var tvungen att kasta in antihistaminer som chokladbitar för att överleva. Jag klarade mig med nöd och näppe. Men idag är jag alltså Histec-bakis och en slapptask. Men jag tycker faktiskt att man får vara det ibland!

Dagens mest effektiva handling kan ju kanske vara att släpa mig upp ur soffan och skriva detta inlägg. Fantastiskt att slöheten inte har dött ut!

Puss me!
/anneli

Inga kommentarer: