fredag 4 februari 2011

Fredagsmorgon

Här på skolhusgatan är läget kritiskt. Jag nyser som en dåre och jag tror att jag i misstag har fått två piggsvin att fastna i halsen.


Jag antar också att grannarna inte är glada över min förkylning, för jag nyser inte en eller två gånger när jag är förkyld, snarare runt tjugo-trettio gånger per anfall. Och jag nyser så att väggarna skakar. Sorry grann-typer, jag lovar att bli frisk asap!


 


För övrigt har jag städ-forskningsfråge-dusch-matlagnings- och organiseringsdag idag.


 


Bilden i mitt huvud ser ut såhär:


- jag stiger upp, sträcker på mig i min sidenpyjamas och får frukost på sängen


- efter att kaffet är uppdrucket konstaterar jag att sambon har städat både köket och vessan. Jag behöver alltså inte göra det.


- forskningsfrågorna kommer med expresståg från min hjärna till fingrarna och landar på pappret.


- resten av dagen fortsätter med harmoni i kroppen.


 


Verkligheten är dock en helt annan:


- jag vaknar av ett brutalt nysanfall och konstaterar att sambon har spenderat sin tid med att sitta framför datorn. Han har "glömt" att städa i vessan och köket är i samma skick som vid läggningsdags igår.


- forskningsfrågorna har tagit expresståg till någon/något långt borta, för i mitt huvud är de inte.


- harmonin förekommer inte heller på denna adress.


 


Men hej! Bonnie kommer idag! Wooptiduu!


Puss me!


/Anneli

Inga kommentarer: