måndag 25 oktober 2010

Lite ditt och datt

Jag kan inleda med att säga att jag hatar vår lägenhet.
Allt utom utsikten. Båda bilderna är tagna på fredagskvällen och skulle man vara romantiskt lagd så skulle utsikten säkert frammana en massa handhållning och gullegull-språk. Nu är ju jag inte romantiskt lagd, men fint var det iallafall!






fredag hade jag alltså tid att uppskatta utsikten. Men på lördag var det mer fart på. Utdrag följer här:
Jag vaknar 06:00 på morgonen och äter morgonmål. Är ni intresserade av att veta vad jag åt så får ni fråga, orkar inte skriva ut det här.
Sen stack vi iväg till Kronoby i en hastighet mellan 60 och 80 km/h. Vi hade sommarringar under bilen och det hade varit snöstorm hela natten. Har ni frågor om hur resan gick och vilket drama som utspelade sig så får ni fråga.
I Kronoby deltog vi i begravning och böt till mer årstidsanpassade däck på bilen. Sen åkte vi hem till Vasa igen. Hastigheten på denna sträcka varierade mellan 80 och 100 km/h. Om ni funderade.
Sen blev det att hastigt kasta på sig andra paltor, bege sig till Olympia och kolla in Robins nya lägenhet. Sen blev det Ollis. Och roligt var det!
Söndag var sen ingen rask dag. Soffa, Two and a half men, lasagne och glass stod på agendan.

Och sen var det igen dags för måndag och en rejäl kalldusch. Som vanligt. Tack peffan, love you!
Nåja, fick iaf mina efterlängtade böcker och ska försöka hålla mig borta från dem till jag har plöjt igenom "Research methods for education". Nästan 700 sidor med roligt. Igen peffan, tack för att du är så härlig.






Ska slappa på soffan och ladda för vår första mattelektion imorgon. Hoppas att det går bra och att jultomten är snäll med mig i december, trots alla svordomar jag har släppt ur min mun då vi planerade lektionen.
Återkommer.

Puss me!
/anni

Inga kommentarer: