torsdag 12 april 2012

Mental träning

Jag lovade uppdatera er med mina mentala framgångar och hur det går med mitt nya, harmoniska jag. Här kommer alltså utlovad uppdatering!
MåBra-boken fungerar utmärkt, alla borde ha en sådan! Att få tänka tillbaka på dagen som gått (oberoende om den har varit bra eller mindre bra) och hitta någonting positivt med den, gör att man tar bort fokus från det negativa och förstärker det glada/roliga/energiska/mysiga. Och fast det känns som om man haft världens skitdag så hittar man alltid någonting! Det kan ju vara en känsla, en tanke, en människa, en händelse, vad som helst!
Har även fått nya övningar av coachen, ett avslappningsprogram (superbra!) och en kravlista. På kravlistan ska man skriva ner de krav man har på sig själv i olika forum (jobbet, skolan, i relationer osv.). Gissa hur svårt det är! Jag har allt för höga krav på mig själv och jag har alltid sagt att mina ambitioner kommer att dra ner mig i en för tidig grav.

Jag känner att jag har lärt känna mig själv på ett helt annat sätt med hjälp av alla övningar jag fått och jag har varit tvungen att jobba på de jobbigaste och svagaste sidorna hos mig själv. Lärorikt är det utan vidare, intressant är det också, och jag har haft en enorm nytta av de insikter jag fått.
Rekommenderar alla att fundera på sina liv, stärka sina svagheter och tänka igenom vardagens utmaningar, samt vad som orsakar dem. Du blir en starkare individ och mycket stabilare!
/ALänk

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint skrivet, Anneli! Det är roligt att läsa din blogg nu för tiden, den är skriven i mycket mer positiva ordalag än förr. Go girl!

Anneli sa...

Tack! Jag känner verkligen att den mentala träningen ger mig någonting! Den är positivare för att jag fyller livet med sådant som gör mig glad, och jag har helt inte tid med negativa uppdateringar! ;)