måndag 12 mars 2012

Mental stabilitet, yes please!


God eftermiddag! Jag har redan varit på skolning på jobbet, samt gått ute och sugit åt mig solsken som en svamp. Har alltså fått mer uträttat denna morgon än jag gjorde på hela förra veckan! Nåväl, även solen har sina fläckar. Snart återgår jag säkert till mina normala lathet.

Tänkte förresten berätta lite om mitt projekt som jag nämnde igår...Mamma studerar till mental tränare och jag får agera provkanin i en av hennes kurser. Jag har fått olika övningar som jag ska göra och hon har frågat en del frågor (vissa var lite jobbiga att hitta svar på. "vem är du?" till exempel. vad är jag? en slarvkusk? en apa? ett geni? haha) och på så sätt fått lite hum om vad jag borde jobba mera på för att bli en stabilare individ. Jag är ju lite, vad ska man säga, flamsig och ostabil som ni kanske vet.
Jag har kickat igång idag och varit och handlat en Moleskine-anteckningsbok för en av mina uppgifter, en måbra-bok, och jag är superivrig på att få sätta igång! Ska bli spännande att se hur detta artar sig!
/A

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter intressant, är själv insatt i personlig träning. Är Måbra-boken den där klassiska "bra,tack,hjälp-boken" där man räknar upp tre saker av varje för varje dag som gått eller är det något annat? Förklara gärna :)

Anneli sa...

Jo, det är verkligen jätteintressant! Vad kul att du också tycker det! :) Det är alltså en bok där man ska skriva en bra sak som hänt den dagen. Det kan vara allt från någonting stort och jättelyckat, till att man finner lycka i vardagssaker eller gläds för någon annan. Det kan med andra ord vara precis vad som helst som gjort en lycklig den dagen. Jag lovar att updatera om hur det går!