måndag 2 maj 2011

Don´t blame me!

Jag är en usel person. Jag svär hela tiden. Och med hela tiden menar jag HELA tiden. Som en riktig sjöbjörn typ.

Jag förstår nu varför..

Jag ringde nyss till min kära far och bad snällt honom att leta fram en tomteluva till mig."NEMEN VA FAN?! hu läng har ja på me?" (pampesiska för "hur länge har jag på mig?" - nu då det var utrett fortsätter vi). Jag meddelade att han har ju hela veckan på sig, ingen stress här inte - men den ska vara funnen på lördag. "Jamen no e he s..." kom det till svar.

Alltså, summan av kardemumman är att man inte ska döma mig efter mitt språk, jag menar väl men jag förstår inte bättre. Svordomarna har kommit med modersmjölken och är tydligen en del av Kurulas familjetradition.

Lite pinsamt var det kanske då jag sa att en sak är "skitin" åt ett barn på praktiken. Men bara lite.

Puss me!
/Anneli

Inga kommentarer: