onsdag 17 oktober 2007

.Onsdag.17.10.2007.

Gosh mein gütt!.. va ja har blivit slö med skrivandet. Det var nog tydligen för ambitiöst av mig att orka skriva varenda kväll. Eller så har jag helt enkelt ett så tråkigt liv att jag inte har någonting att rapportera. Eller så är det en blandning av båda. Antagligen.

Var med mina andra-skedespapper till polisen igår efter jobbet. Jag har "skuttat" upp det nu i flera veckor för att jag har trott att det ska vara någon två timmars keikka, men det visade sig att det enda jag behövde göra var att lämna in pappren till snälla tanten som satt i luckan och så var det klart. En sak var jobbigt med hela grejen, och det var att cykla dit. I motvind. Men hursomhelst, jag förstår inte varför man alltid skjuter upp allting så länge som möjligt..då det egentligen inte alls är någon stor grej. Kände mig väldigt dum då jag cyklade hem.

På kvällen hade vi halvaspråkbadstjejkväll. Sofie, Moa, Ansa och jag. Å vi hade jättekul!! Vi träffades först vid makuuni där vi hyrde en film, en tjejkvällsfilm med Lindsay Lohan. Den var ganska låktu, men det är skönt att se nån film ibland där man inte hela tiden måste tänka. Hursomhelst. Sen gick vi till Moas (det är bara runt hörnet) och kollade in hennes lägenhet och hälsade på Pim. Sen tog vi vrålåket (Moas föräldrars bil) och körde till Ansas. Vi lag både min och Sofies cykel på krokarna och med Moa som chaufför var det en rätt skojig/skrattig/nervös/skumpig färd till Vöråstan. Ansa och Tomppi bor jättefint! Inredningen var kanon. Och jättevackra färger. Plus en enorm inglasad balkong som Ansa hade inrett. Det kändes som om vi hade kommit till Marocko, minst! Sen pruttade vi iväg till Brändö och såg hur Sofie bor. Hennes lägenhet var väldigt Sofie. Mysig och läsvänlig. Hon har nyss flyttat in, men allt var ändå helt i ordning. Superfint. Sen for vi till Skolhusgatan med säkert 10 kg godis, pop-corn, kex och muffins (vi hade bestämt att ha knytkalas). Jim var nog iofs hemma men han satt framför datorn och störde ingen. Vi hade jättekul och vi kommer absolut att göra om det! Hoppas jag!

Så skulle jag fixa en annan grej idag som ja har skjutit upp länge, nämligen att beställa tid till hvc och prova mitt hb. Någonting är fel. Jag vet inte vad, men någonstans ska man ju börja. Anyway, jag hamnade 15 min på övertid och gick in till marimekko och köpte en ny penal. Sen gick jag ut till cykeln, låste upp och cyklade iväg till Kyrkoesplanadens hälsostation, fem före 4 var jag där..och kom fram till en låst ytterdörr. De hade stängt klockan 4. Och låst dörren fem före. Bitches.

Är ledig från jobbet imorgon, har skola på kvällen. Från fem till kvart över åtta. Sen fredag, samma sak. Sen lördag. 9.15 till 15.30. Ungefär. Vad är det för tider på en lördag?!?!?

Nu ska jag å se på film. Nattbio.

Tack för mig!

//Ansku

Inga kommentarer: