tisdag 9 oktober 2007

Har bestämt mig för att börja skriva blogg, kanske det utvecklar min personlighet?
Tänkte börja skriva dagbok, men är för lat för att skriva för hand. För att klargöra så skriver jag bara för mig själv, men andra är välkomna att läsa och ta del av mina tankegångar...


Känner mig lagom pösmunk. Det började igår då jag somnade på kvällen som ledde till att jag inte somnade före nångång 2-tiden på kvällen/natten, vilket i sin tur ledde till att jag inte egentligen orkade upp imorse. Efter en inre dialog innehållande många övertalningsfraser så drog jag mig slutligen ur sängen. Gick till jobbet, tvättade pehmismaskinen och så var Moa & Pim och hälsade på mig en stund. Konstaterade att jag inte överlever dagen utan bränsle, och köpte en Battery. Plötsligt blev det sprutt i mig, fick för mig att skura pehmismaskinen på utsidan å dra bort alla små fusklappar som tar över hela frontpanelen. Två brutna naglar och megadarriga armar senare var jag riktit nöjd med resultatet. Ett tu tre var klockan tjugo över två och Pirkko kom galopperande, dags att gå "hem".

Gick sen igenom varje skoaffär ( plus några andra affärer för säkerhets skull ) på jakt efter ett par lågklackade, vita (!) stövlar..för att finna dem.. INGENSTANS. Fick töja lite på "vit"- regeln. Det blev bruna och storlek 39 ( för stora ) . Men de var åtm bekväma. Undrar när jag ska ha tid och pengar över till julklappar? Oh well, det löser sig tids nog.

Min underbara pojkvän kockade kycklingbiffar och potatismos åt mig, och som efterrätt blev det en tupplur. Har för mig att jag sover för mycket? Vaknade lagom tills Friends började. Åt lite vaniljglass med kinuskisås och nu väntar jag på att House ska börja. Tv-addict, jag?!

Pösmunk idag med andra ord!

//Äännii

Inga kommentarer: