lördag 13 oktober 2007

.Lördag.13.10.2007.

Tomt. Allting är tomt.. min fritidskalender, mitt ordförråd och min inspiration är som bortblåst. Misstänker att dagens inlägg blir rätt så kort. Orkade inte skriva något igår och ändå har jag ingenting att komma med..

Sitter och tittar på en serie som heter Californication, den rekommenderas varmt. Den handlar om en författare som inte har skrivit något på flera år, och får inte ett vettigt ord nedskrivet ( påminner lite om mig ). Hans liv är skit och han är fortfarande kär i sin dotters mamma, som ska gifta sig med en man som huvudkaraktären, "Hank", hatar. Optimistisk serie med andra ord. Men den är åtminstone rolig.

Var till Tritonia med Heidi igår och jag fick tag på två av de tre tentböcker som vi ska ha till min nästa öppna uni-kurs. Det var trevligt med en promenad till Brändö och en pratstund med Heidi, har inte sett henne på ett tag. Att prata med sina tjejkompisar är lite annorlunda än att prata med Jim, fast det inte är något fel på att prata med honom heller..men tjejer emellan. Det är speciellt.

Har inte pratat med min bror sen mammas och Tanjas kalas, det känns lite vemodigt. Jag trodde att han skulle ha bett om ursäkt vid det här laget, men tydligen inte. Har jag orsak att vara arg? Hur länge orkar jag vara sur?.. det är ju ändå min bror. Borde köpa en tvål åt honom i julklapp och skura hans pajhål länge och noggrannt.
Ville inte förstöra mammas dag med att säga ett sanningens ord åt mitt äldre, visare (?) syskon, hon fullkomligt glittrade med sina fina kjol och tunika. Trots en massa ord om hur hon inte vill bli ihågkommen så vet jag nog att innerst inne vill vi alla, även hon, bli uppmärksammade på vår födelsedag, oavsett siffrorna som står på kortet. De spelar sist och slutligen inte så stor roll, det är tårtan och skratten av de som betyder något som man minns.

Det blev ju ett par rader ikväll, trots allt. Men nu är det dags att säga gonatt..
Sweet dreams!
//Aanis

1 kommentar:

mom sa...

Terve dotter!
Snällt att du tänkte på mig och min dag. Men tänk också på att det är guld värt att ha syskon! Slösa inte bort tiden på att vara sur, det är så onödigt. Vi säger alla ibland saker som varken är snälla eller genomtänkta, men vi är ju bara mänskor! Långt ifrån perfekta, men skönt är väl det också, ingen är perfekt. Ha en bra dag och vecka oxå!