onsdag 10 oktober 2007

.Onsdag. 10.10.2007

Iskallt! Tänkte frysa ihjäl när jag gick hem från jobbet (trots vantarna!). Hade bara en kort läderjacka och nånting frös tydligen inom mig, för min mage har hämnats på mig resten av kvällen. Plus att mina öron fortfarande är lite röda. Jag vägrar att använda mössa i början av oktober! Köpte iof. en helt underbar vit mössa från h&m för ett tag sen men av princip så tar jag mössan i bruk tidigast i november.

Jim kockade en mumsig middag också, spagetti med köttbullar, och som efterrätt..en tupplur. Som vanligt. Jag fungerar tydligen inte utan dendär sovstunden efter jobbet. Förstår inte hur man kan bli så trött av att stå i en godisaffär, men det blir man. Dessutom fick jag höra av vakten att jag ser ut som om jag hade varit på krogen igår. Det tackar vi för.

Imorgon är det torsdag, snart fredag. Jim jublar, men jag har inte så stor skillnad, jag jobbar på lördag också. En dag ledigt innan nästa veckas plågor sätter igång. Fast då har jag bara tre dagar jobb, har skola i tre dagar och sen söndagen ledig.. för att sen igen ha en sex-dagars arbetsvecka. Med denhär takten så kommer jag att läggas in vi Roparnäs med ordinerade el-chocker innan jag är 25.

Onsdagar är SÅ tråkiga, man har inte kommit någonstans i veckan, man har en halv-fyra dag till och det kommer inte ens någonting sevärt på tv. I Jeppis är onsdagar helt okej, då far man till netti med kompisar och spelar spel eller tar en cider. Men i Vasa blir det inte av. Jag vet inte varför. Har inte varit ute på en onsdag ( i Vasa) sen förra hösten. Jag är värsta pensionären!

Har ingenting annat att komma med idag så.. tack för mig!
//Anouschk

Inga kommentarer: