fredag 5 april 2013

Ostabilt. Instabilt. Whatever.

Graduskrivande är minsann en bergochdalbana utan dess like. Förra veckan var jag överstressad, spänd, nervös och fick ju såklart ett breakdown i mitten av veckan på grund av sinnesstämningen som rådde. Grät mer eller mindre hela dagen och ville ge upp och fly undan min verklighet. Men på något sätt fick jag det att vända lite och i påskhelgen skrev jag inte mindre än 33 sidor text. Det var skönt. Denna vecka har jag redigerat, fixat, småpetat och börjat på med det sista kapitlet. Jag börjar eventuellt se lite ljus i tunneln och humöret är i samma linje.
Tre veckor till presentation, got to keep it togheter!
Den senaste tiden har varit riktigt satans jobbig rent ut sagt.



Denna vecka har jag dock försökt göra allt för att vila upp mig och samla styrka för att orka den sista biten. Jag har dragit mina sista tisdagsjumppor, blivit godkänd i min sista tent (!!!) och tränat varje kväll. Redan det har gjort mirakel.

Idag är det fredag gott folk och jag har varit rätt oproduktiv. Försöker se det som en viktig del i processen, att kunna ta det lite lugnare ibland för att således få högre kvalitet på det jag gör. Vettefan om det fungerar, men skönt var det att sova två timmar bara för att.
Nu ska jag fira fredagkväll och önskar er en riktigt härlig, fin, kärleksfull och otrolig helg. Eller bara en lugn och tillräcklig helg, ta det som ni vill!

Bajbaj!
Puss,
A

4 kommentarer:

Anonym sa...

En skön och avkopplande helg till er också.
Det blir i alla fall onsdag och torsdag i nästa vecka, passar det?? Antingen råddar jag ordentligt eller så någon annan...

Anneli sa...

Passar utmärkt! Välkommen!

Unknown sa...

33 sidor. Du gör mig mållös kvinna!

Anneli sa...

Haha, bra (?) om jag imponerar (?) på någon iaf? Eller gör dig arg? Men de vill jag inte! Oj vad mitt svar blev omständigt nu, inte så konstigt att jag fick 33 sidor skrivet på en helg :D