söndag 16 oktober 2011

Tvångsfria dagen

Här kommer bildbevis:

Jag vaknade av mig själv till plottrandet av kaffekokaren imorse och kunde i lugn och ro dricka morgonkaffet och läsa Vasabladet. Det enda måstet idag var att fylla på matförrådet, så efter att vi avnjutit diverse teveprogram som Djurräddningsteamet och Garfield bar det iväg mot stan.



Och eftersom det var tvångsfria dagen, gjorde jag noll åt håret och det stod på ända, men inga måsten = ingen plattång eller spray.

Jag tvingade Jimppa att köpa nya kläder.



Som tack för omtanken lagade han sedan fyllda paprikor till mig medan jag kollade på Project Runway.



Sedan åt jag på tok för mycket glass och efter ett tag bar det av till Solf. Heidi duunade och fixade mat till oss. Sedan pratade vi i flera timmar.



Tvångsfria dagen låter nu som om det är samma sak som äta-precis-hela-tiden-dagen, men det blev nu bara så. Man blir hungrig av att göra ingenting!

Urskönt med en ledig dag som faktiskt är ledig! Nu Finrexin, teevee och lite soffligg före det är dags för sängen. Imorgon jobbar jag, kom och hälsa på till Stenhaga vetja!
Puss me!
/Anneli

Inga kommentarer: