torsdag 20 oktober 2011

MC Paavo ja minä

Var och lyssnade på Paavo L. idag. Han kan onekligen vara lite..långsam..om..man..säger..så. Men karln vet vad han pratar om och att han har pratat förut. Han höll ett helt okej tal, men det riktigt intressanta var att lyssna på diskussionerna efteråt. Och jag kunde faktiskt hålla käft, vilket är relativt sällsynt då det kommer till mig och åsikter.
Riktigt fascinerande var det faktum att han pratade svenska och att lyssna på varför han anser att man bör värna om svenskan i Finland. Skulle vara intressant att se vilka reaktionerna vore om han skulle dra samma resonemang på Hullu Pullo eller Waild på en lördagskväll. Man kan ju endast spekulera, men det kan hända att de medhållande huvudnickningarna skulle vara färre till antalet då än det var idag. En intressant timme fick jag i alla fall vara med om.

Men eftersom detta inte är en politisk blogg, jag har både bristande kunskap och intresse för det, slutar jag här för denna gång.
Puss me!
/Anneli

Inga kommentarer: