måndag 19 september 2011

Utvärderingen

För dem som inte visste det så läser jag alltså gymnastik som biämne.

Jag har haft en aningen negativ syn på biämnesgymnastiken sedan förra våren då den tänkte ta knäcken på mig. Men nu, hörni! Idag var en åsiktsförändrande dag! Vi startade dagen med en väldans kul fotbollslektion, där jag kände att jag verkligen lärde mig något. På eftermiddagen hade vi umeåbrännboll som också var roligt. Synd bara att man bara har en gång på sig per inriktning, vilket betyder att då man äntligen börjar få lite koll så måste man sluta.

Jag kan nu, schysst som jag är, lista fem fördelar och fem nackdelar med att ha gymnastik som biämne (ifall det är någon som funderar på att välja det).

Fördelarna är:
1. det är roligt att vara på lektion.
2. man får röra på sig.
3. man lär sig hela tiden någonting nytt och man blir hela tiden bättre.
4. det är varierande.
5. man behöver aldrig ha kläd- eller hårkris. Fotobevis. Såhär har jag sett ut hela dagen.



Nackdelarna är:
1. man luktar konstant skit.
2. väskan väger ett ton med alla byteskläder.
3. man vet aldrig vad man ska ha på sig då man ska vara fin. Allt annat än shorts ser bara löjligt ut.
4. det är långa avstånd man ska röra sig på och du hinner aldrig i tid till de andra lektionerna.
5. du ska inte ha något annat liv, eftersom det hör ungefär 200 uppgifter till varje gren (oskämtat) och väldigt mycket ska tränas på egen tid.

Välj jumppa om ni är intresserade av det! Men var förberedda på att det tar mycket tid..!

Detta var ju kiva å nice å trevligt på alla sätt. Och jo, jag vet, min frisyr skulle säkert vara likadan trots att jag inte skulle gymnastisera. Vem försöker jag lura? Jag ser alltid ut som en slasker i håret.

Jag ska börja dammsuga nu innan optimismen hinner försvinna.

Puss me!
/Anneli

Inga kommentarer: