lördag 27 november 2010

Presentation

Har ju helt glömt bort att presentera mig!


Namnet är alltså Anneli, bor i Vasa och studerar som en duktig studerande bör göra. Klasslärare är slutmålet och ljuset i slutet på tunneln känns fortfarande väldigt långt borta. Men jag kämpar på.


Håller just nu på med projekt "skriva kandidat" och ska försöka slänga ihop en forskningsplan tills nästa vecka. Kommer säkert att bli mycket skrivande här om det ändlösa stressandet med kandin. Nåja, hoppas att jag bli klar snabbt!


 


Sedan tycker jag om att röra på mig. Mycket. Dansar vid dansskolan Kipinä tre gånger i veckan, drar jumppa i Arbis och läser gymnastik som biämne. Allt går som smort.


Förutom att min akillessena bråkar. Har en bit lös i senan och jag försöker lära mig att gå normalt igen. Så det blir säkert en del gnäll om det också, jag blir nämligen hemskt frustrerad då jag inte kan göra allt jag vill.


 


Bor tillsammans med en jättesnäll sambo och ett marsvin. Letade som en dåre efter en ny lägenhet i typ två veckor, tills jag kom fram till att jag istället möblerar om och förnyar lite i vår gamla. Så det projektet är på gång just nu. Och inredning är kul!


 


Ser också fram emot vår resa till Rom i januari. En vecka är jag och tittar kultur och handlar i överdrivet dyra butiker, och guuuud vad jag längtar!


 


Bilder från lägenhet, min nya frisyr (var till frisören igår och jag liknar barbapappa nu), min vackra akillestejpning och vårt julbestyr kommer imorgon.


 


Puss me! å gonatt!


/barba-anneli

Inga kommentarer: