söndag 11 juli 2010

.Söndag.11.7.

Jag har tråkigt.

Tittade på vad jag trodde skulle bli den mest spännande matchen på hela året, men nej. Plågade mig genom två hela halvlekar och trodde först att spelarna som ränner omkring på planen var proffs, men drog slutsatsen att vi har mer action på våra skolgymnastiktimmar. Åtminstone händer det någonting i våra matcher. Någon gör mål, Joel bortförklarar, jag käftar emot, Maki knycker bollen under tiden, Janne skriker sig hes, det blir mål, Joel bortförklarar, jag käftar emot..
Hursomhelst, jag gav upp fotbollen. Har aldrig tyckt om att titta på fotboll, gör inte det just nu heller, kommer aldrig att göra det..och trots det (och trots en nedtuggad lillfingersnagel) kommer jag antagligen att bänka mig framför tv:n efter att inlägget är färdigt och bita sönder även den andra lillfingersnageln. Behöver ju inte lacka dem då iaf. Fotboll, hata/älska/hata/älska?

Måndag redan imorgon.
Det här veckoslutet känns som om det skulle ha varit kortare än en guldfisks minne. På lördag stack vi iväg till Kokkola, shoppade ett passligt antal timmar (kom hem med en tunika, två tskjortor, en topp, ett par ballerinor och örhängen) för att sedan brumma iväg till Krombi. Där åt vi gott&grillat och sedan bar det iväg till Öja där alla andra än jag och svärmor simmade, därefter blev det kaffe och kex, samt Friidrotts-FM i en tv från tiden då man ännu inte hade uppfunnit hjulet.
Dagens saldo är sovmorgon, catcha bruna vid villan, träna på gymmet och titta på urusel fotboll. Borde eventuellt dra vidare till sängen nu. Laddar för det just nu.

Tackar för mig nu för jag ska se till så att det blir mål, med eller utan spelarnas hjälp.

Puss me!
/anni

Inga kommentarer: