onsdag 7 juli 2010

.Onsdag.7.7.

Är riktigt på hugget med mitt bloggande nu. Bra det, för det har varit lite svaga tider med diverse skrivkramper och andra bloggskriveriförhindrande svackor. Men nya tag, varje dag!

Har varit och tränat idag. Först på världens mest avslappnande bodybalance i skolparken. Riktigt, riktigt skönt! Man tränar samtidigt som man får vara ute i solen och känna fuktigt gräs under fotsulorna, det är vad jag kallar träning. Dessutom lyckades jag med att inte få en enda hostattack under avslappningsdelen - som normalt brukar vara ett hinder för min avslappning (och säkert alla andras också!). Stördes inte ens av kören som stod och gastade på scenen. Full poäng för bodybalance!
Sen bar det av i bensträckarmaskinen. Det är den bästa uppfinningen som någonsin har konstruerats. Telefon, internet, hjulet - who needs them?! Så länge jag har min bensträckarmaskin är jag nöjd och glad.
Sen blev det dags för mördarträningen. Bodypump. Är fortfarande inte på det klara ifall jag har med mig alla kroppsdelar hem eller om de så kallade axelmusklerna har trillat av och glömts kvar på jumppasalsgolvet. Jag tappade nämligen känseln i dem nångång under de första 20 minuterna av passet och har inte fått tillbaka den än. Känseln alltså, inte axeln.
Nå, det som inte dödar stärker.

Imorgon hoppas jag på att inte lida så hemskt mycket av träningsvärk, ska nämligen på spinning och träna mitt träningsprogram. Fullt ös, medvetslös.

Borde verkligen ta tag i min städning idag. Städningen prioriterades bort igår och det finns en stor risk att den lämnar bort även från dagens saldo. Konstaterade nämligen att jag är för trött i armarna för att ens bära träningsväskan efter bodypump-passet. Borde dessutom lacka tånaglarna, det ser ut som om någon av misstag har tappat en målarburk på dem, ojämt, bortskavt, fult. Men tja, ska fundera vidare på mina VERKLIGT stora problem (städa eller lacka tånaglarna??) nu.
Tack för den här gången!

Puss me!
Anni

Inga kommentarer: