tisdag 18 december 2007

.Tisdag.18.12.2007.

Pepparkaksbak! Glasyrerar också, riktigt duktiga är vi. Skulle göra nå fina pepparkakshjärtan med text på åt faffa och moffa som julklapp..tills jag konstaterade att jag har noll koll på hur man lägger glasyr snyggt! Herkas i världen, men di värsta kan vi ju äta upp själva..nam!

I februari ska jag på Kent igen! Även denna gång ska jag med Emilia. Enda skillnaden är att keikkan är i Vasa. Ska bli skitkul!

Så har jag handlat alla julklappar klart, ska ta och räkna ihop vad hela kalaset kostade, men jag kan stolt säga att jag har hållit mig innanför ramarna, t o m hittat några riktiga fynd! Är i julstämning nu (det var på tiden, det är julafton om mindre än en vecka), vi har julpyntat, byggt ihop ett pepparkakshus och så har vi tre hyacinter som doftar gudomligt.

Min raring (Jim) gav mig den finaste presenten ever igår, DISNEY CHANNEL! Satt som limmad vid rutan och tittade på Långbens galna gäng, Hos Musse och Lilo & Stich. Plus att jag fick två vita liljor förra veckan. Han är det sötaste som finns!<3

Skulle färga Heidis hår idag efter jobbet, men hon skickade meddelande att hon har 38 graders feber och ont i halsen. Det blev inget med det med andra ord, så jag jobbade en och en halv timme på övertid istället. Sen gick jag till Hemtex och köpte en badrumsvåg. Finally! Inte för att jag vill veta vad jag väger just nu, efter allt julgodis. Men sen, då man börjar januari-banta.

Sen kom Jim till stan och vi köpte en RÖD slips och en svart skjorta åt honom..som jag ville att han skulle ha på sin examen för 1,5 år sen men då dög det inte "fan helder att ja lägger på me na tuki!". Nu plötsligt var det inte så otänkbart längre. När ska folk lära sig att jag alltid har rätt?!

Nu och glasyrera vidare..

Julkramar!
//Anni

Inga kommentarer: