torsdag 27 december 2007

.Torsdag.27.12.2007.

Nu är julen över (redan) och jag känner mig helt tom. Inte för att jag har slappnat av utan för att jag har galopperat som en dåre 24/7 och för att jag har varit förbannad i princip halva julen. Men hur det än blir så är jul alltid jul och jag älskar julen! Andra halvan av juldan och hela julannandag var dock helt bra. Fick bara fina klappar.. handdukar, duschtvålar, pussel, spel, pengar, en bok, påslakan och lite smått&gott. Bara användbara saker med andra ord.

Så har våra marsvin börjat slåss. Hårstrån bara ryker, hoppas att det går om, annars måste vi ge bort den ena. Och vill inte ge bort någon av dem. Tycker om dem lika mycket. Nå, det är ett senare problem.

Kändes konstigt att vara tillbaka i jobbet idag, inte minst att tvätta pehmismaskinen på en torsdag! Man kommer lätt ifrån "HEJ HEJ!" och "alltid-vara-glad-åt-sura-kärringar", men nog kom jag ganska snabbt tillbaka i rytmen. Det tog ungefär halva tiden att lista ut vad Pirkko hade skrivit för en HUOM!-lapp vid kassan. Hon skulle behöva träffa någon slags skrivstils-terapeut, hennes handstil är verkligen hemsk! Så lyssnade jag på radio rock idag, skönt med omväxling. (Mamma, de spelade Radio nowhere två gånger..jag börjar komma i stämning för Pruci i sommar!)

Gick en stund och trängdes på mellandagsrea med Jim. Det är helt sjukt! Vid H&M var det kö nästan ända ut. Orkade inte ens titta..jag påmindes åter om varför jag hatar reor! Men Jim hittade två par jeans och en parfym åt sig. Den var inte på rea, men jag köpte två ögonskuggor så han måste ju också få sin kemikaliekvot fylld. Sen hämtade vi Rollsmat. Syndigt men gott!

Nu ska jag reda ut ett och annat med bror. Hej så länge!

//Anni

Inga kommentarer: