fredag 21 december 2007

.Fredag.21.12.2007.

Snart julafton! Har fortfarande ingen aning om vad Jim har köpt åt mig, har redan varit och klämt och skakat på lådan men vet fortfarande inte vad det är.. och jag är expert på att lista ut vad det är i paket bara jag får känna och skaka lite. Men jag får ju veta på måndag. Nyfiken i en strut!

Jag har även officiellt nästan klarat av den kanske jobbigaste arbetsveckan under hela min karkkikauppa-tid. Sex dagar lång, övertid (minst en timme) varje dag och superstressigt! Har bara en dag kvar, fem timmar lång och kanske stressigast på hela veckan, men sen är det ledigt nästan i en hel vecka. Underbart!

Konstaterade också att det är mycket roligare att stå och sälja lakrits och julkonfekter i lösvikt än att vara i KK. Man får en helt annan kontakt med kunden och människor är överlag mycket trevligare mot en. Stod 10 minuter och skojade med en äldre gentleman idag då jag sålde lakrits. Hans hörsel var på noll men vi hade jätteroligt ändå!

Så fick jag en trevlig komplimang direkt på morgonen.. sov endast fyra timmar inatt (kunde inte sova för att jag hade ångest över vad jag ska ha på mig på julafton), men tyckte ändå att jag inte såg helt hemsk ut då jag gick till jobbet.. och så får man höra av chefen "Sä näytät väsyneeltä, ooksä nukkunu huonosti?". Den tackar vi för. Väldigt snällt. Tack. Men jag drack en ED och piggnade till. (Plus att jag åt en färdig-att-sätta-i-micron-bytta med risgrynsgröt. Det var nam.)

Oh well..nu ska jag och se på Bruce Allmighty med Jimiboy.

God Jul alla!
//Annis

Inga kommentarer: