söndag 14 oktober 2012

Suget

Jag försöker avvänja min kropp från socker. Godis får jag äta en gång i veckan, resten av dagarna ska jag bara le lydigt åt kvargbyttan och inte ha svarta tankar om glass och choklad. Det går..sådär. 
Okej, det går uselt. Har värsta sockerdarran ungefär dagligen, minutligen.

Vet inte riktigt vad jag ska göra åt saken, försöker äta regelbundet så att blodsockret inte ska sjunka för lågt och att jag då i rena farten ska äta en massa socker, men det fungerar inte riktigt. Yrar på väldigt mycket fram och tillbaka mellan jobb, skola, jumppor och annat, och sällan hinner jag äta då jag borde. Men faktum är att mitt schema inte ger många möjligheter till förändring, så detta är väl något jag måste lära mig att leva med.

Nåväl. Här har ni en bild på de godaste laxrullarna ever (tror jag lånade receptet av Sara någon gång i tiden).


Lax, dill, kvarg, tunnbröd eller tortillabröd, paprika, lök och creme fraiche.
Gott som synden och fyllt av protein! De får till och med mig att glömma sockersuget ett litet tag.

Nu över till Gardellskens "En komikers uppväxt".
Imorgon är det måndag. Om ni hade glömt.
/A


Inga kommentarer: