måndag 8 oktober 2012

Den uteblivna modersinstinkten

Jag har alltid varit övertygad om att alla kvinnor har en mer eller mindre påtaglig modersinstinkt. Att det är någonting man föds med. Det finns i alla kvinnors (och mäns, förstås!) DNA.
Den finns dock inte hos mig. Jag tror att jag befann mig på annan ort när mamma-molekylen delades ut.

Vaktade världens snällaste lilla man i 10 minuter idag (han låg bokstavligt talat och skrattade hela tiden). Det var mitt livs nervösaste ögonblick. Var svettig som en arbetskarl efter en pytteliten barnvaktarstund. Lotta skrattade. Jag tänkte kissa på mig.

Jag är helt värdelös när det kommer till små barn. Bra val av yrke där. Sätt för guds skull inte era barn i min framtida klass.
Nåja sådant, nu ska jag ta natt, så att jag orkar på g.r.a.d.u.seminarium imorgon.


Puss!
/A

2 kommentarer:

Lotta sa...

Vilket tjafs Anneli, du var ju en naturbegåvning! :)

Anneli sa...

Ööö, nä! Nervös som sjutton var jag ju! Tur att han är så snäll, det skulle ha blivit katastrof annars ;)