söndag 26 augusti 2012

Det är dags nu

Imorgon börjar skolan. Sommaren är slut och höststressandet ska börja. I år är jag extra sur för att skolan börjar, sommaren var aldrig på besök på riktigt! 0 besök till beachen, 1 lonkero på terassen, 1 dag på villan och 1 glass på torget. På tre månader. Urdåligt. Men hur mycket jag än skulle vilja att sommaren fortfarande vore här, kan jag ingenting annat göra än att ta tjuren vid hornen och ta på mig mina pedagogiska glasögon.

Och duktig(!) studerande som jag är, har jag inte planerat någonting, inte läst någonting, inte förberett mig, och jag har definitivt inte motiverat mig själv till någon form av skolstart. Känns underligt och livsfarligt. Förut var jag den som väntade på att skolan skulle börja och köpte ny penna, papper, linjal och suddgummi en månad i förväg. Typ. Nu kör jag vidare på samma gratispennor, dåliga suddgummin och blyertspennor utan stift som jag hade förra året. Och med dessa ord kan vi konstatera att intresset för skolan är +- noll nu. Men imorgon börjar allvaret, oberoende om jag vill eller inte.

Jag har i alla fall plockat fram häftet och penalen, och med det får förberedelserna vara klara.

Det enda positiva med skolstart är det faktum att man får beställa lite nya kläder åt sig. Det har jag ju aldrig tackat nej till som ni säkert vet.
/A

Inga kommentarer: