måndag 12 december 2011

Sådär på tal om julprydnader

Alla har väl en såndär julprydnad som man egentligen tycker är ganska ful? (Visst?!) En såndär som har funnits med länge och ligger hel och oförstörd i jullådan varje år (trots att man kanske hoppats att den gått sönder)? Kanske man har fått den och inte har hjärta att kasta bort den?

Min sådana grej är asful. Den har funnits med sedan järnåldern ungefär och jag ber till gudarna att jag fått den och aldrig haft så dåligt omdöme att jag köpt den själv.

Här är den, julgrisen - the one and only:


Är inte denna skapelse det fulaste ni sett? Men nej, jag har inte hjärta att kasta bort den. Så där sitter den nu. Och fular sig.

Och jag har tent imorgon, det känns väl sådär. Därför bloggar jag om porslinsgrisar. Ni får håna varsågoda.

Puss me!
/Anneli

 

Inga kommentarer: