måndag 25 juli 2011

Hej, vitsi jag vill blogga!

Jag är riktigt, riktigt dålig på att uppdatera på sommaren. Knappast är det någon som säger emot mig på den punkten.

Fick dock extrem bloggabstinens ikväll! Så jag tänkte, vafan, jag bränner av ett inlägg. Har inte haft tid att varken läsa eller skriva blogg (no smith sherlock) alls i sommar och nu börjar jag liksom sakna det. Bloggar e ju kul!

Just nu jobbar jag dubbla skift ett par gånger i veckan, först heltidsjobbet på UPM som jag älskar och sedan iväg till gymmet och dra spinning. Som jag älskar. Som ni märker är det mycket kärlek i mitt liv och jag är så harmonisk så. Förutom en liten incident med en portvakt nu på Jakobsdagarna har jag inte varit annat än en snäll, rar och hemskt kiva tös nu på senast. Lite skillnad från stressmonstret som bodde i mig i våras. Bättre nu.

Jag har haft lite projekt på gång också, har gjort en sänggavel och två hyllor. Är stolt som tusan! Var till träbutiken och valde grovhyvlade bräder som mättes upp och jag kände mig som hemma. Bara att ha en tobak hängandes i munnen och rövskåran fram och jag är Puuha-Pete personifierad.

Har också, delvis med skräck, konstaterat att man börjar påminna mer och mer om sina föräldrar desto äldre man blir. Och jag har bara fått de bästa av drag från mina äldre. Av pappa har jag fått ett hemskt orent språk, dåliga nerver och hög panna, och av mamma har jag fått utstående revben och en brinnande ambition som kommer att leda mig till döden. Men, bo nu hemma en sommar och bli inte påverkad - lycka till.

För att summera inlägget tänker jag inte lova att uppdatera regelbundet, men typ oftare. Tjofaderitt!

Puss me!
/Anni

 

 

Inga kommentarer: