torsdag 13 maj 2010

.Torsdag.13.5.2010.

Hemma igen.

Har igen tagit steget tillbaka från mitt fullvuxna och otroligt mogna liv i Vasa till att bo hemma med mamma och pappa i Jakobstad. Jag tippar på att det tar en vecka och så grälar vi som om jag vore 14 år igen. Jag antar att minstingen aldrig växer upp i föräldrarnas ögon.
Fast vem har påstått att jag har vuxit upp? Jag satt och skrattade så att tårarna rann då jag tittade på Sunes sommar, har värsta kissåbajs-humorperioden på gång och jag känner mig som om jag befann mig på en tvåårings nivå intelligensmässigt. Växa upp? Kanske det vore dags, men det kanske blir tråkigt? Varför ta chansen? Nej, jag tänker njuta av min barnslighet så länge den varar, konnektar högst antagligen bättre med eleverna i klassen då *försöker desperat övertyga mig själv*.

Det finns också många saker som jag ser fram emot i sommar, ska börja sommarjobba imorgon, kommer att kunna äta jordgubbar direkt ur landet, ligga på bakgården i en solstol med en god bok, besöka Provinssi, träna ordentligt på Jeppis Gym och umgås med min hund och familj. Dessutom befinner sig min vän T bara några kilometer bort och min vän M bor bara ca 20 kilometer bort. Så jag tror jag tror på att det blir en kul sommaren, jag tror jag tror på sol igen..

Nästa vecka ska vi på min brors disputation. I matematik. Inte mitt starkaste ämne. Förra meningen är en grov underdrift, förresten. Kände mig som en idiot när jag tittade igenom broders avhandling, förstod absolut noll. Hans namn förstod jag, så långt var jag med, men sen..Nej. Men det ska bli kul att ta en tripp ner till Åbo iaf. Mycket trevligt indeed.

Nu ska jag repetera lite datasystem och fakturering.
Och varning världens alla selluköpare, här kommer stjärnförsäljaren! Vässad med säljarslogans och hejarop som inte ens fransmännen kan stå emot är jag redo för att starta uppdrag "sommarjobb" för i år. Watch out!

Puss me (gonatt)!
/Anni

Inga kommentarer: