tisdag 23 februari 2010

.Tisdag.23.2.2010.

Helgen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. På lördagen var det så kallt att jag inte kunde cykla till Kipinä (har någon sorts köldastma eller liknande) så jag fick väldigt dåligt samvete. Jag vände mig till min vän V för att bli på bättre humör..och fick en rätt maffig utskällning. Tack för den.
Var på sådär lagom glatt humör då jag strosade iväg till jobbet, men konstigt nog släppte negativiteten ganska fort då jag kom igång med kundbetjänandet. Sambo med stort S dök upp och meddelade att han skulle bjuda mig på Amarillo efter jobbet. Aha! Dagen blev genast mycket bättre!
Blev lite smått svettig i nackhåren då folk tydligen blev jättesugna på godis en minut före stängningsdags. Som jag skulle ha sagt i Jakobstadsnejden: "laga er jaan så att ja slipper å äta!". Så småningom fattade folk vinken. Thank god, bara 5 minuter på övertid. Tur att jag har mycket underhudsfett, annars skulle jag helt säkert ha svultit ihjäl.
Maten var sin vana trogen smaskig. Sambon och jag rullade ut därifrån, kommer inte ihåg när jag sist har varit så mätt. Rewell Center var som vanligt fullt med tonårshormoner och diverse spurgun. Vasas centrum och största kommunikationscentral. Nej tack, jag avstår. Fort därifrån.

Söndag: slapptask i dess rätta bemärkelse. Orkade inte göra någonting. Såg på tv och var slö. Det som gjorde att jag orkade med söndagen var att sambon skulle göra plättar på kvällen. Och vi skulle till abc och handla. Mitt liv är verkligen fyllt av action och spänning!

På måndagen masade jag mig iväg till skolan för att göra skolarbete med Paula. Det gick inget vidare. Amra satt med och tiden gick till att skvallra om vad vi hade gjort i helgen. Jag hade väldigt mycket att säga trots att jag inte hade något att komma med. Som vanligt. Vi började prata om teletubbies. Amra är tydligen expert på området. Om jag någonsin glömmer vilken teletubbi som har en spiral på huvudet så är det bara att fråga Amra. Herregud ändå vilken katastrof det vore ifall jag gick miste om den livsviktiga kunskapen!
På kvällen blev det till att ge sig iväg till Kipinä. Dance och hiphop stod på agendan. Fick vattenmage redan efter första timmen, men skam den som ger sig! Finland är ju ändå ett land med mycket go och sisu, vi har ju för guds skull krigat mot Ryssland, i motvind och uppförsbacke. Andra timmen gick sisådär. Skulle nog inte bli anställd som någons privata dansare baserat på min prestation. Så om någon hade planerat att anställa mig som en sådan, tänk om.

Idag hade vi två timmar skola. Gud vad det är jobbigt. Höll på att spräcka min irritationsnerv. Hade lust att gå och knipa igen vissas mun, tänk att man i tjugoårsåldern fortfarande inte kan hålla pajhålet stängt så länge någon presenterar sitt grupparbete. Tänk om alla vore lika perfekta som jag!
Sen struttade jag iväg till Övis för att dra lätt motion. Bra gick det, mina damer är så duktiga och gör allt som jag säger åt dem. Diktatorfiilis? Javisst, Mussolini skulle ha haft mycket att lära av mig.

Imorgon blir det tre pass jumppa. Spinning på morgonen, korgboll på skoljumppan och house på kvällen. Dessutom blir det att pallra sig iväg på porrsitz-eftersläpp på kvällen. Ska visa upp alla delar som jag helst vill dölja, tur att det är mörkt på Fontana!

Nu ska jag krångla vidare med printern (hur tusan får man flera power point-rutor på samma papper?!)

Tack för mig, mappgalej.
Pussme
Anni

Inga kommentarer: