tisdag 5 maj 2009

5.5.2009

Slutet på mitt självständiga liv som ung vuxen närmar sig. Bo hemma med moschan å faschan hela sommaren, inte precis min idealsommar. Men är ändå tacksam för att jag slapp karkkikauppa i år igen. Thank god för upm!
Firade min nästan-avfärd med Moa igår, vi gick på stan (en hyllning till att studiestödet hade kommit) och skulle shoppa. En fittig kassatant vi cittari, parkeringsböter å regn förstörde vår dag. Tur att de har rea vi Lindex ännu. Det räddade dagen. Mycket av och an här. Sen hadd vi spelkväll, Ricki å Jim spöa nästan de regerande mästarna (Moa å jag), jag känd mig lite vilsen då jag gick till sängs. Hela min värld hade skakats om.
Är lite syndig idag, blev lite i panik då jag konstaterade att det bara är en vecka kvar tills mina pianoskills mäts i den efterlängtade (?) pianotenten, och därför var jag tvungen att ta en HEL ostbit på min smörgås. Annars knidar jag och tar bara en halva. Har heller ingen lust att skriva fyra bildkonstreflektioner, så istället sitter jag här och lyssnar på min nya kärlek Wilco. Mycket bättre.
Mamma kanske kommer och hälsar på imorgon, borde packa ner kläder and shit, men det tar emot. Jag vill ha alla mina grejer här i vasa, på sina platser, blandade med mina andra grejer (eventuellt några av Jims grejer också). Inte i Jeppis, intryckta i små byrålådor eller plastpåsar eller ihoptårade med mammas grejer. Men inte är det helt hemskt ändå, får börja träna på gym (har råd med det i sommar) och köra med pappas fina bil. Och så får jag umgås med min halva hund - kanske till och med när den halvan inte behöver badas.
Dags för bildkonst tror jag bestämt.
Puss me!

Inga kommentarer: