måndag 11 maj 2009

11.5.2009

Nu sitter jag här, en dag före avfärd, och funderar på varför verkligheten blir som den blir. De ringde från en skobutik och sa att jag får komma på arbetsintervju på onsdag. Lite sent påtänkt. Men i alla fall, jag skulle antagligen ha fått fortsätta på hösten, och slippa bort från karkkikauppa! Men nehe. Nåja, kanske det löser sig iallafall.
Trodde att jag hade packat klart, men jag kommer hela tiden på mer saker som är livsnödvändiga för min fortsatta existens. Det är mycket saker det. Och allt det ska rymmas in i ett halvt rum, jag hatar att leva i kappsäck! Man har ingen aning om var någonting finns och det finns inte en chans att någonting är oskrynkligt. Och jag är en person med stort engagemang, därmed behöver jag en stor materiell sfär med mig dit jag går. Det är dagens fakta.
Bävar också för pianotenten imorgon. Avskedskonsert var det bestämt. Dödsdom låter mer likt sanningen. Jag kan inte spela piano, jag har aldrig kunnat spela piano och jag kommer aldrig att lära mig det heller. Fast Marita har varit jättebra, den människan har minsann tålamod!
Som tur så ska vi se på filmer på bildkonst, och då blir jag säkert på bra humör..tills jag måste ha finskaföredrag. Jag hatar att ha föredrag! Sen, ska jag lämna in mina sista skolarbeten och tillsist har jag pianotent. Inte så dumt för att vara sista skoldagen. Om jag överlever det så blir det till att fira, kanske en kaffekopp och skurigutt?
Sen ska jag hem, tur att Madde är med som sällskap! Kommer att sakna vårt skolgäng i sommar. Madde kommer jag antagligen att umgås med, men Paula, Linda och Amra kommer jag säkert inte att se :/ Men det finns ju desto mer att prata om sen på hösten då..I guess...
Nej nu iväg och njuta av det härliga vårvädret!
Puss me!

Inga kommentarer: