måndag 18 maj 2009

18-19.5.2009

Jobbet har börjat, och jag vågar nästan påstå att ett nytt liv har börjat för mig. Jag har fått lära mig saker som jag aldrig trodde att jag skulle lära mig, samt att jag har märkt att jag är mycket självständigare än jag hade trott. Lite särbo-liv kanske inte är helt fel ändå.
Dessutom får jag ju träna ordentligt! Var på spinn å pump ida, plus pilatesyoga och det var jätteskönt. Och sen är torsdag reserverad för min passion dansen. Jag trivs med mitt liv just nu!
Ännu bättre skulle det vara med lite pengar i börsen, men det kommer väl. Jag skulle dock gärna ta lite klirr nu, har gjort ett principbeslut (ett steg närmare mogenhet) och det är att jag ska betala bensin åt pappa då jag kör med hans bil, det är bara det att det ekar tomt i min lilla portmonnä. Men pappa och jag är båda vettiga människor, så vi kom nog överens tillsist. Allting slutade väl.
Ett annat mognadstecken är antagligen att man förstår att gå och lägga sig i tid för att man ska orka stiga upp i morgon, och sen vara hela dagen i jobb. Dessutom ska jag på intervallspinn på kvällen. Men den dagen den sorgen. Jag är bara 21, jag får vara lite barnslig i vissa avseenden. Och mängden som "vissa" innebär är fritt för tolkning. Och i vilka avseenden "vissa" är bra, det är relativt.
Puss me! nu ska jag diskutera vidare med min filosofvän Vincent.
//Anni

Inga kommentarer: