tisdag 29 januari 2008

.Tisdag.29.1.2008.

Det där med "dagens bild" och skriva blogg varje dag fungerar till synes inte så bra. Men jag kan skylla på att jag har haft fullt upp hela tiden.

Jobb hela förra veckan.
Fredag: jobb, Kim kom ti Vasa, vi for till Gringo och lyssnade på Esas bänd AIM (All In Me), fick ont i magen men höll ut hela kvällen, vi for hem 12-tiden, såg en stund på tv och for sedan och sova.
Lördag: vaknar 10.45 och stiger upp 11, så småningom iväg till jobb (kl. 14.00), var där till 18.00, sen skulle vi å handla och upptäckte att allting stänger klockan sex. Sen hem och äta grillhamburgare, se på tv, så kom Tjoff, såg på Göta kanal, såg på mera tv och kom mig i säng 02.30.
Söndag: vaknade 10-tiden, i duschen, ti jobb (13.00), vara där till 18.00, komma hem till en nystädad lägenhet (pluspoäng till Jim som städade), såg på tv och for och sova en 12-tiden.
Sen var jobbareveckan igång igen.
Idag ska vi och hälsa på mommo till patienthotellet och imorgon ska jag på aerobic med Heidi. Och innebandy på torsdag. På fredag ska jag på Kent med Emilia och helgen är fortfarande lite oklar. Endera så är Emilia här till lördag och far hem till Jeppis då, eller så far vi på utflykt till Ikea med buss. Pappa och Jim far väl isåfall på motorcykelmässa och mamma å jag far till Ikea. Eller så sover jag bort hela helgen. Det är inte heller ett helt hemskt alternativ. Och nej, jag sover inte bort min ungdom.
Och februari är ännu värre. Får se när jag över huvudtaget hinner andas ut ordentligt.

Eftersom jag slutade halv 3 idag så har jag fått massor gjort. Har tvättat, diskat, plockat undan, fört ut skräpet och gjort en massa småplock som man annars inte orkar göra.

Konstaterade också att Jim snart har gjort halva sin civiltjänst..Fem månader av tretton är avklarade. Han är så duktig så! Jag är väldigt förvånad över att vi har klarat oss så pass bra med bara min lön. Det är dyrt och det är krångligt, men det går! Ännu bättre skulle det gå om jag skulle hålla mig borta från H&M, men nångång måste man ju få unna sig något!

Nu räcker det för idag innan mina inbillade(?) läsare får ont i ögonen..
Tack för idag!
//Anni

Inga kommentarer: