lördag 19 januari 2008

.Lördag.19.1.2008.

Oj oj. Lite sent omsider nu men..män å kvinnor. Ahah, I R fun.

Har ingen dagens bild (har glömt att fotografera), men jag har de färskaste nyheterna på planeten. Jim har svalt lite av sin stolthet och laddat ner 38Gb (52 st) Disneyfilmer. Hittills har vi tittat på Djungelboken, Nalle Puh, Oliver & gänget och Skönheten och Odjuret (favorit nr.1). And there's more from where that's coming from. Mamma vimlar säkert med ögonen nu men det finns inget bättre än Disneyfilmer!

Så har jag börjat (dock inte riktigt ännu) spela innebandy igen..Blev sjuk i torsdags då det skulle ha varit första träningen. Hade stegring och massiv huvudvärk. Börjar misstänka att jag skulle behöva starkare glasögon. Hursomhaver så ska det bli jättekul att komma igång med spelandet igen, har verkligen saknat det!

Har ledigt på måndag nästa vecka, då ska mamma komma och hälsa på. Vi ska gå på loppis och titta lite i butiker (antagligen 75% på Anttilas tygavdelning) och tillbringa en mor-dotter-dag. Ska bli superskoj! Hittade btw en riktig liten raring på loppis sist jag var där, som jag gav åt mamma i julklapp..ska bli kul att se vad man hittar för fynd där nu. Röda Korsets loppis i Vasa är verkligen värt att besöka, man kan hitta otroligt bra grejer för nästan ingenting. Har köpt flera böcker, toppar och bälten därifrån.

Vi (Jim) kockade ihop en jättegod middag åt oss idag, köttsoppa! Vi har dragit oss för att laga soppa för att vi har trott att det är allt för avancerat för oss amatörer..men det var superlätt! Bara att koka potatis och grönsaker och sen tillsätta köttet. Vi tänkte äta resterna imorgon, men det blev inga rester..ännu en av mina "lyckade" planer.

Nu off och läsa vidare i min Liza Marklund-bok. Folk får tycka och säga vad de vill om henne, men hon kan verkligen konsten i att fängsla en, man kan inte sätta boken ifrån sig. Efter att jag har läst ut den så är planen att börja läsa min tegelsten: Charlotte Brontës "Jane Eyre" och "Svindlande höjder" och läsa ut den.. Vi får se hur många år det tar..

Puss å kram!

//Anni

Inga kommentarer: