tisdag 8 oktober 2013

Galet!

Här råder kaos. Det är en vecka och en dag tills planet lyfter mot Mallorca, vilket betyder att jag har en vecka och en dag på mig att packa ner vårt hem i lådor och mina resgrejer i väskor. Under denna ena vecka och ena dag ska även arbetsansökningar lämnas in, loppisbord hållas, städande göras, adresser ändras, mejl skrivas, granskningar utföras och räkningar betalas. Förutom detta försöker jag lägga i en ännu högre växel med tränandet eftersom jag kände mig flunssig förra veckan och inte kunde träna alls. Och så ska vi ju inte glömma att jag arbetar heltid.

I hemmet är det kaos. I kalendern är det kaos. Hela livet känns lite kaos. Men otroligt nog är jag lugn. Jag, som hittills alltid varit en riktig stresshare, är nu hur lugn som helst. Och jag har kommit till en insikt. Tiden går hela tiden, oberoende av vårt sinnelag, och vi väljer själva hur vi nyttjar den. Jag tar det hellre lugnt än stressar sönder. Faktiskt.
En sak i taget.


Ni kan kalla mig den pedantiska organiseraren som gav upp.
(Vi tar det här inlägget på nytt nästa vecka samma tid, för att se om jag fortfarande är lika lugn. Upprepa som ett mantra, upprepa som ett mantra...!)
Puss,
A

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har gjort en värdefull insikt och är inne på rätta vägen. Arbete och olika uppgifter och händelser kommer och går, bara att ta dem en i sänder. Man får vara glad över att ha mycket på gång, det ger innehåll åt livet, som annars vore trist och innehållslöst. Vi ses om en vecka, packade och glada! :)