måndag 8 juli 2013

I´m back!

Hej vänner!
Längesedan sist. Har inte spenderat någon tid alls framför datorn sedan jag fick gradun klar. Efter att ha spenderat varje ledig minut i ett halvt år framför datorn, har det inte alls lockat att sitta här. Men tänkte i alla fall skriva ett inlägg nu. Mest för att jag läst alla andras bloggar fjorton gånger sedan de sist uppdaterade och jag behöver stimulans.

Har alltså fått gradun klar, bundit in den, lämnat in den och jag fick veta för ett par veckor sedan att språkgranskningen är godkänd. Så nu väntar jag på besked från handledaren och naturligtvis på examenspappren! Är rädd att jinxa allting, men hoppas i hemlighet att språkgranskningen var den svåra biten och att jag således är färdig nu! Men som sagt, vågar inte dansa och fira riktigt än.


Har också börjat jobba heltid i klädaffären och det passar perfekt för mig nu. Behöver koppla av och koppla bort allt vad forskning, pedagogik och skola heter. Dessutom får jag ibland leka visualist och det älskar jag! Det är otroligt skönt att bara få jobba och tjäna pengar, inga studier som gnager eller deadlines att passa, nu kan jag bara fokusera på det jag vill. Just nu firar jag min första riktiga semester, och jag har suttit på röven i två veckor utan dåligt samvete! Inga måsten, bara sovmornar, frukost i lugn och ro och sena kvällar.



Drar inga egna jumppatimmar mer, och har börjat försöka satsa på min egen träning istället. Har lovat att tura timmar i Jeppis om de behöver, men inga egna timmar alltså.
Hittills går det sådär med träningen, det går framåt hela tiden och känner att jag blir starkare, men med mig är det aldrig tillräckligt. Vill vara ännu starkare och ännu bättre! Men jag vet ju hur detta fungerar, ingenting kommer gratis och ingenting kommer snabbt, så jag segar på i stadig takt. Drömantalet träningar vore 4-5 gånger i veckan, men i verkligheten är det bra om jag tränar 3-4. Så rum för utveckling finns.
Drar förresten iväg på träningsläger till Mallen i oktober och vill ju förstås vara i så fin form som möjligt tills dess. Ska verkligen utnyttja kroppen till dess fulla potential och testa gränser då! Och varva ner i en solstol i det vackra vädret förstås. Längtar verkligen!

Idag har vi varit en sväng till Jakobstad och firat pappa som fyllt år. Mammas trädgård var full av fina blommor och Bonnie njöt på trappan. Det skänker mig  ro att besöka hemmet där jag växte upp. Allt är så lugnt och stabilt där.


Och som vi säger i Jakobstad: "vi mårar åpå".
Nu tänker jag gå och se en film, bara för att jag kan.

Puss!
/A

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fina bilder du lagt upp. Roligt att du skriver blogg igen, jag har saknat den!

Anneli sa...

Tack kära du! Det är roligt att vara tillbaka!