söndag 1 juli 2012

Kalas för oss gamlingar

Var på kalas efter jobbet igår. Hälsade på svärisarna och firade småsyskon som plötsligt inte är så små längre. Jag vill ju tro att det är de som växer snabbt, men blir hela tiden påmind om att det är jag som börjar bli gammal. Några exempel:
1. Jag måste numera äta ALLA jordgubbar ur asken, de dåliga också. Förut åt jag bara de goda och lämnade de halvmögliga åt någon annan stackare (läs: mamma).
2. Tycker att filmer som börjar klockan 22 börjar allt för sent.
3. Orkar inte sova i tält mera. Provinssi är annars huippu, men att sova i tält är ju bara plågsamt.
 

4. Somnade på soffan klockan 23 igår. Skandal. Dit for den lördagskvällen.
Jag har så fruktansvärt svårt att acceptera att man ska känna sig såhär avdankad redan innan man fyllt 25. Helt slut efter ETT kalas. Det kan inte vara så. Det får inte vara så! Hjölp. Hur stannar man klockan?
/A

Inga kommentarer: